samandehi.ir
فروشگاه جامع(مقاله پاورپوینت و,,,)
کسب درآمد راحت چگونه پولدار شویم روش دریافت کد تخفیف لینک همکاری در فروش و بازاریاب اختصاصی محصولات فروشگاه ارزان سرا

اطلاعیه فروشگاه

اطلاعیه مـهـم اطمینان از خــریـد این فروشگاه در ستاد ساماندهی پایگاه های اینترنتی ثبت شده که از قسمت پیوندها سایت می توانید استعلام کنید و خرید شما از طریق درگاه های امـن بانکی انجام می شود پس هیچ گونه نگرانی درخصوص خرید اینترنتی از این سایت نداشته باشید و در صورت هـر گونه مشکل احتمالی میتوانید از پشتیبانی سایت استفاده کنید تـمـامـی فـایـل های این فــروشگاه تست شده و با استانداردهـای مربوطه می باشند در صورت داشتن هر گونه سوال یا مشکل یا انجام پروژه پیغام بگذارید در ضمن در صورت نا رضایتی از فایل هزینه پرداخت شده قابل بازگشت میباشد تلفن جهت دریافت پیامک های شما 09130980890 درصورت هرگونه مشکل در فرآیند خرید با پشتیبانی مکاتبه نمایید

تحقیق در مورد ترمزهاي ABS

لینک دانلود و خرید پایین توضیحات

دسته بندی : وورد

نوع فایل :  .docx ( قابل ويرايش و آماده پرينت )

تعداد صفحه : 39 صفحه


 قسمتی از متن .docx : 

 

ترمزهای ABS

تاريخچه ABS:

در ابتداي دهه 1970 كمپاني دايملر بنز گروهي از مهندسين و كارشناسان فني خود را مامور بررسي و آزمايش سيستمي نمود كه از سال 1959 پيشنهاد گرديده و به طور مقطعي بر روي آن كار شده بود.

گروه مهندسي دايملر بنز براي پيشبرد كار خود با كمپاني تلديكس وارد عمل شد و مدتها بر روي آن كار شد اما نتيجه مطلوبي نداد و گروه مهندسي مجبور گشتند قرارداد خود را با كمپاني فوق لغو كرده و يك قرار داد جديد با كمپاني بوش ببندند. اين گروه پس از ماهها فعاليت موفق گرديدند سيستم ضد بلوكه ترمز (ABS) را در اواسط دهه هفتاد عرضه كنند. بدين ترتيب كمپاني دايملر بنز اولين كمپاني بود كه توانست اين سيستم را به صورت گسترده در خودروهاي خود بكار گيرد.

كمپانيهاي (بي ام و) و ( تويوتا) در ادامه، فعاليت خود را در اين زمينه آغاز كردند از اواسط دهه هشتاد تعداد بيشتري از كمپانيهاي سازنده شروع به نصب سيستم ضد بلوكه ترمز نمودند، مثل كمپانيهاي پژو، رنو، سيتروئن، لانچيا و خصوصاً هوندا كه موفق گرديد سيستم ضد بلوكه پيشرفته تري نسبت به ساير كمپانيها به روي خودروهايش نصب نمايد.

سيستمهاي اوليه ABS فقط چرخهاي عقب را كنترل مي كردند با اين هدف كه پايداري خودرو در هنگام عمل ترمز گيري بر روي سطح لغزنده حفظ شده و خودرو ثبات بيشتري داشته باشد. به تدريج اين سيستم پيشرفته تر شده به شكلي كه در دهه هشتاد سيستمهاي ABS كه ترمز چهار چرخ را كنترل مي‌كردند بر روي خودروها نصب گرديد.

سيستم ABS امروزه در اكثر توليدات كمپانيهاي بزرگ خودرو ساز به صورت استاندارد بر روي خودروهاي شخصي و كاميونهاي سبك نصب مي شود و يا در برخي از خودروها به صورت انتخاب براي مشتري قرار داده مي شود.

سيستم ABS چه امكاناتي را فراهم مي آورد

ترمز ناگهاني و قفل شدن چرخها مهمترين خطري است كه خودرو راتهديد مي نمايد. قفل شدن چرخها از دو جهت براي خودرو خطرناك است. اين وضعيت در بسياري از مواقع فاصله ترمز گيري را افزايش داده و مهمتر از آن كنترل فرمان چرخها نيز از اختيار خارج مي شود خصوصاً در جاده‌هاي خيس و برفي يا يخ زده كه خطر قفل شدن چرخها بيشتر وجود دارد، نياز به سيستمي كه‌ بتواند ترمز چرخها را كنترل كرده و از ليز خوردن چرخها جلوگيري نمايد بيش از پيش احساس مي‌شود.

موارد بيان شده در خودروهايي كه مجهز به سيستم كنترل قفل كننده چرخها (ABS) هستند به وجود نخواهد آمد. زيرا در خودروهاي مجهز به سيستم ABS حتي در صورت بروز ترمزهاي شديد و ناگهاني فرمانپذيري خودرو حفظ شده و به صورت ثابت باقي خواهد ماند.

مسافتهاي توقف

در اغلب موارد سيستم ABS مسافت توقف را كاهش مي دهد. زيرا ضريب اصطحكاك لاستيك با سطح جاده در چرخ به صورت جزئي قفل شده بيشتر از ضريب اصطحكاك لاستيكي است كه چرخ آن كاملاً قفل مي باشد [در اصطلاح مهندسي داراي لغزش چرخ منفي است].

در سنگفرش خشك و صاف كه ترمز كردن بر روي آن مشكل است، يك راننده ماهر و با حضور ذهن خوب، با تنظيم فشار پدال ترمز، مي تواند چرخها را در مناسبترين حالت قفل كند، در صورتي كه يك راننده نيمه ماهر، تا حد امكان پدال ترمز را فشرده و چرخها را كاملاً‌ قفل مي كند. لازم به ذكر است حتي يك راننده ماهر، نمي تواند چرخها را به طور جداگانه كنترل كند در صورتي كه اكثر سيستم هاي ABS قابليت چنين كاري را دارند. بنابراين حتي اگر راننده ماهر در سنگفرش خشك، هموار و نامطلوب تر از حالت ايده آل، بتواند همانند سيستم ABS عمل كند، سيستم ترمز ABS مسافت توقف كمتري را نسبت به سيستم هاي ترمز غير ABS خواهد داشت، زيرا سيستم ABS لاستيك ها را در حالتي قرار مي دهد كه بيشترين اصطحكاك را داشته باشند.

توقف در خط مستقيم :

هنگام ترمز بر روي جاده هايي كه چسبندگي يا اصطحكاك نامناسب دارند، وسيله ي نقليه تمايل به انحراف به طرفين و يا چرخش به دور خود را دارد دليل بروز اين حالت اين است كه بر روي يك سطح لغزنده چرخها تمايل بيشتري به قفل شدن زود هنگام، نسبت به يك سطح با اصطحكاك زياد را دارند. از آنجايي كه چرخهاي قفل شده، اصطحكاك كمتري نسبت به چرخهاي آزاد دارند، وسيله نقليه تمايل به چرخش حول چرخهاي قفل شده را دارد . در سيستم هاي ترمز ضد قفل چند كاناله، چرخها به طور مجزا كنترل مي شوند، به طوري كه توازني بين قفل آنها وجود داشته باشد.

كنترل فرمان :


اشتراک بگذارید:


پرداخت اینترنتی - دانلود سریع - اطمینان از خرید

پرداخت هزینه و دریافت فایل

مبلغ قابل پرداخت 2,925 تومان
(شامل 10% تخفیف)
مبلغ بدون تخفیف: 3,250 تومان
عملیات پرداخت با همکاری بانک انجام می شود
کدتخفیف:

درصورتیکه برای خرید اینترنتی نیاز به راهنمایی دارید اینجا کلیک کنید


فایل هایی که پس از پرداخت می توانید دانلود کنید

نام فایلحجم فایل
file6_1485710_2181.zip45.6k





دانلود نمونه سوالات تخصصی آزمون آموزش و پرورش

سر فصل نمونه سوالات تعلیم و تربیت اسلامی تکنولوژی آموزش روانشناسی تربیتی روش ها و فنون تدریس سنجش و ارزیابی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 8,970 تومان 8,073 تومان 10% تخفیف

جزوات و نمونه سوالات علوم بانکی

جزوات و نمونه سوالات علوم بانکی این مجموعه شامل سوالات زیر است : ۲۵۴ صفحه جزوه علوم بانکی ۶۰۰ سوال علوم بانکی ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,900 تومان 3,510 تومان 10% تخفیف

دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور(دو فایل با هم به قیمت واقعی 5000تومان)

دانلود جزوه آموزش تعمیر لامپ های کم مصرف به صورت مصور(دو فایل با هم به قیمت واقعی 5000تومان) درآمد ماهيانه 2,000,000 دو ميليون تومان (از همين فردا شروع به کار کنيد!!)                                     واژه ي ( بيکاري ) را براي هميشه از ذهنتان خارج کنيد !!   آموزش گام به گام و تصويري تعمير انواع لامپ هاي کم مصرف به صورت PDF و با کيفيت بسيار بالا         ...

توضیحات بیشتر - دانلود 3,250 تومان 2,438 تومان 25% تخفیف
کانال تخفیفات

وبلاگ-کد لوگو و بنر
filesell

پشتیبانی